Sisäinen toiminta

Exchange-palvelu

Jäsenliikkeen omaan käyttöön DG Exchange -palvelu on veloitukseton. Palvelun avulla jäsenliike saa mm. käyttöpaikasta riippumattomat jaetut kalenterit ja yhteiset kansiot.

Sähköiset osto- ja seurantatyökalut

Jäsenliikkeellä on käytössä mm. hintavertailu- (kertoo missä tuotetta on saatavilla ja millä hinnalla) sekä yhteishankintatyökalu (osallistutaan ketjuhankintoihin).

Taloushallinto-ohjelmisto

Jäsenliike saa omaan käyttöön laadukkaan DG Nova APS -ohjelmiston erittäin edullisesti.

www-sivut

Jäsenliike saa veloituksettomasti julkaista omat www-sivunsa Data Group -sivuston alla.

Kummitoiminta

Jäsenliikkeen on mahdollista tarjota omille asiakkailleen tuotteita, ratkaisuja ja palveluja, jotka edellyttävät erikoisosaamista tai sertifiointeja ja jotka jokin toinen jäsenliike omaa.

Asiakkaan luottotiedot

Jäsenliike saa veloituksetta käyttöönsä asiakkaan uusimmat luottotiedot.

Data Group -ketjun hallinto

DG tarjoaa jäsenliikkeille kokeneen rajapinnan suhteessa tukkureihin ja valmistajiin.

Sertifikaatit

Jäsenliike saa ketjun kautta useita myynnillisiä ja teknisiä sertifikaatteja ja korkean profiilin kumppanuustasoja. Esimerkiksi Microsoft, Dell, Fujitsu, F-Secure, HP ja Lenovo.

Ostaminen ja myyminen

Päämiessopimukset

DG neuvottelee kaikille jäsenliikkeille yhteiset tukkuri-, toimittaja-, sekä valmistajasopimukset, jotka perustuvat koko ketjun yhteenlaskettuun ostokertymään. Jäsenliike saa paikalliseen käyttöön yli 20 laadukasta päämiessopimusta omasta ostohistoriasta tai -aktiivisuudesta riippumatta. Jäsenliike saa lyhentämättömänä paikalliseen markkinointiin sopimusten mukaiset osto- ja markkinointihyvitteet.

Ostohinnat

Jäsenliike saa käyttöönsä DG:n neuvottelemat kaikille jäsenliikkeille yhteiset ostohinnat, jotka perustuvat koko ketjun yhteenlaskettuun ostokertymään.

Rahtihinnat

Jäsenliike saa käyttöönsä DG:n neuvottelemat kaikille jäsenliikkeille yhteiset rahtihinnat, jotka perustuvat koko ketjun yhteenlaskettuihin toimituksiin.

Yhteishankinnat

Jäsenliike voi päivittäin osallistua ketjun sisäisiin yhteishankintoihin, joiden avulla liike voi hankkia yksittäisiä tuotteita lavahinnoilla.

Verkkokauppa

Jäsenliike saa erittäin edullisesti käyttöönsä jatkuvasti päivittyvän ja ylläpidettävän verkkokaupan, jossa on tarjolla useiden tukkureiden tuotteita.

Jäsenliikkeiden keskinäinen tuki

Jäsenliike voi tukeutua muihin liikkeisiin tuotteiden saatavuuden ja myös myynnin osalta.

Palvelutuotteet

Jäsenliikkeet voivat tarjota omille asiakkailleen DG:n tuottamia palvelutuotteita. DG:n tuottamissa ja jäsenliikkeiden myymissä palvelutuotteissa on lähes 32 000 asiakasta.

Palvelutuotteiden myynnissä voi hyödyntää valmiita asiakas- ja markkinointimateriaaleja sekä palvelutuotteisiin perehtyneitä jäsenliikkeitä.

Palvelutuotteita ovat mm.: MS Exchange, F-Secure roskapostinsuodatus, F-Secure PSB, F-Secure Business Suite, Windows- ja Linux-virtuaalipalvelimet, Backup ja varmistus, F-Secure suojattu sähköposti, N-able etähallinta ja –valvonta, F-Secure mobiilitietoturva,  MS Sharepoint ja MS Lync.

Tekninen toiminta

Etävalvonta

Jäsenliike saa käyttöönsä laadukkaan etävalvontaratkaisun, jonka kustannukset perustuvat koko ketjun yhteenlaskettuihin asiakasmääriin.

Työaikakirjausportaali

DG tarjoaa jäsenliikkeelle räätälöitävän työaikakirjausportaalin, jonka avulla liike voi keskitetysti hallita ja raportoida ylläpitoratkaisuja sekä huoltotoimintaa.

Jäsenliikkeiden keskinäinen tuki

Jäsenliike voi tukeutua muihin jäsenliikkeisiin teknisten kysymysten ja selvitysten osalta sekä toisella paikkakunnalla olevien asiakaskäyntien ja -asennusten osalta.

Sisäiset huolto- ja asennushinnat

Jäsenliike voi käyttää jäsenliikkeiden väliseen sekä toisen jäsenliikkeen asiakkailleen suorittamaan huolto- ja asennustoimintaan ketjun sisäisiä huolto- ja asennushintoja.

Markkinointi ja mainonta

Asiakaslehdet

DG tuottaa erityisesti yrityksille suunnattuja asiakas- ja palvelutuotelehtiä sekä kuntapäättäjille suunnattuja infolehtiä yhteensä 4-5 kertaa vuodessa. Lehdet ovat jäsenliikkeelle veloituksettomia. Halutessaan jäsenliike saa lehdestä oman version personointikustannusten hinnalla.

Raportoiva asiakasviestintäjärjestelmä

DG:n raportoivassa asiakasviestintäjärjestelmässä on yli 41 000 aktiivista kontaktia. Järjestelmän avulla nähdään helposti, kuka on kiinnostunut viestinnästä ja samalla jälkimarkkinointi tehostuu. Jäsenliikkeen kuukausihinta perustuu koko ketjun yhteenlaskettuun osoiteavaruuteen. Jäsenliikkeelle ei tule palvelusta aloitus-, kehityskustannuksia. 

Jäsenliikkeelle tuotetaan markkinoinnin tueksi 2-3 valmista viestipohjaa kuukaudessa.

Infonäyttö

Hankkimalla infonäytön saa tiloihinsa jatkuvasti uusiutuvan sähköisen tiedotus- ja markkinointikanavan. Infokanavassa näkyvät kuukausittain vaihtuvat päämiesmateriaalit sekä paikallisesti jäsenliikkeen itsensä määrittelemät viestit.

Valmis markkinointimateriaali

Jäsenliike voi hyödyntää valmista myynti- ja markkinointimateriaalia, kuten www-sisällöt, videot, blogitekstit, myymälöiden ikkuna- ja autoteippaukset, julisteet ja muut myymälämateriaalit sekä graafiset elementit, kuten palvelutuoteikonit ja markkinointikuvat.

Personoidut DG-materiaalit

DG tarjoaa jäsenliikkeille nettokustannuksella mm. kirjekuoret, kuvalliset henkilökortit, personoidut lahjakortit, muovikassit, paineilmapullot, asiakaslahjat ja työpaidat.

Jäsenliikkeet saavat käyttöönsä päämieskohtaisia DG-personoituja asiakasmateriaaleja.

Palvelupaketti.fi

DG tarjoaa jäsenliikkeille markkinointi- ja referenssisivuston. Halutessaan jäsenliike saa sivustosta personoidun sivuston personointikustannusten hinnalla.

Kohdennetut erikoiskampanjat

Jäsenliike saa säännöllisesti mahdollisuuden osallistua rajoitetulle kohderyhmälle suunnattuihin markkinointikampanjoihin ja –tukiohjelmiin.

Kansallinen mainonta

Jäsenliike esitellään useassa eri paikassa ketjuyhteisön www-sivuilla. 

DG tuottaa kansallista markkinointia esim. radiossa, sosiaalisessa mediassa ja hakukoneissa.

DG-päivät

Jäsenliike voi osallistua kaksi kertaa vuodessa järjestettäville DG-päiville, jossa näkee lähes kaikkien jäsenliikkeiden edustajat sekä kaikki maan keskeisimmät tukkurit, toimittajat ja valmistajat.

Muut tapahtumat

DG järjestää yhdessä yhteistyökumppanien kanssa erilaisia loppuasiakkaille tarkoitettuja asiakastapahtumia ja koulutuskiertueita. 

Suurimpaan, Neste Rally Finland –rallin vip-tilaisuuteen osallistuu vuosittain noin 100 henkilöä eri puolilta maata.

Koulutus

Etäkoulutukset

Data Group järjestää yhdessä yhteistyökumppanien kanssa jäsenliikkeille vuosittain noin 80 myynnillistä, myyntiteknistä sekä teknistä etäkoulutusta.

Live-koulutukset

Data Group järjestää jäsenliikkeiden vetäjille vuosittain kehitys- ja keskustelutilaisuuksia sekä yhdessä yhteistyökumppanien kanssa useamman kerran vuodessa teknisiä -, asiantuntija- ja sertifiointikoulutuksia.

Haluaisitko Data Group -jäsenliikkeeksi

  • Data Group -jäsenliikkeet voivat hyödyntää valmiita ketjutason tukkuri-, toimittaja- ja valmistajasopimuksia. Ketju neuvottelee jäsenliikkeille kilpailukykyiset osto- ja rahtihinnat.
  • Data Group suunnittelee ja toteuttaa valtakunnallista ja paikallista ketjumainontaa.z
  • Data Group -jäsenliikkeet voivat tarjota asiakkailleen laadukkaita DG-palvelutuotteita.
  • Data Group toteuttaa vuosittain jäsenliikkeilleen yli 70 erilaista koulutustapahtumaa.
  • Data Groupin tuottamissa ja jäsenliikkeden toimittamissa palvelutuotteissa on lähes 17 000 asiakasta.

Kysy lisää!